Köpinformation

elvisskivor.se ingår i Adiels Group AB, som också är juridiskt ansvarig för all hantering av dina personuppgifter. Kontaktuppgifter finns längre ner i detta dokument.

För att beställa ska du vara minst 18 år. Är du under 18 år ska målsman godkänna din beställning. De personuppgifter du lämnar till oss används enbart av Adiels Group AB för att ge dig en bra service.

Vid eventuell tvist har Adiels Group AB som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Utlandsleveranser
elvisskivor.se levererar varor till större delen av världen. Portouppgifter i butiken gäller dock endast för leverans inom Sverige och EU. Kontakta oss på order@elvisskivor.se för att få aktuella portouppgifter för just din beställning och leveransadress.

Eventuella kostnader för införtullning, moms eller liknande i det mottagande landet är beställarens ansvar.

Beställning
Beställning sker på elvisskivor.se, alternativt genom att mejla order@elvisskivor.se. Vid order via mejl gäller ordern först när den bekräftats av oss.

Kontaktuppgifter
elvisskivor.se
Adiels Group AB
Hallsbergsvägen 3
442 98 Kode

info@elvisskivor.se

Telefon: 0729-62 49 11

Leverans- och betalningsvillkor
Generella regler och villkor som gäller hos någon av våra leverans- och betalningspartners gäller även när du handlar från oss.

Pris
Samtliga priser är i SEK respektive EUR beroende på val gjort av köparen och är alltid inklusive moms. Även för leveranser inom EU betalar köparen svensk moms (som ingår i priset) enligt EU-förordningen.

Om köparen har ett VAT-nummer betalar köpen inte svensk moms vid försäljning utanför Sverige men inom EU. Köparen ansvarar då att moms betalas i mottagarlandet. elvisskivor.se rapporterar då köparens VAT-nummer till Skatteverket.

Frakt
Fraktkostnad 69 kr inom Sverige respektive 175 kr inom EU inklusive moms.

Leveranssätt
Din order levereras som brev eller paket med PostNord. Storlek och vikt på det du beställer styr vad det blir för typ av leverans. Vill du ha leverans via annan transportör, som exempelvis Schenker, behöver du kontakta oss i samband med att du lägger din order. Om leverans via annan transportör än PostNord, på din begäran, är dyrare än standardfraktkostnaden på 49 kronor debiteras du mellanskillnaden. Ingen kreditering sker om alternativ transportör är billigare.

Brev och varubrev: Mindre beställningar levereras som brev till brevlåda.
Postpaket: Beställningar som inte ryms i brev levereras som postpaket och hämtas ut på PostNords utlämningsställe. För att hämta ut försändelse hos PostNord och deras ombud krävs en giltig legitimation. Liggtid på Postens utlämningsställe är normalt två veckor.

Leverans mot postförskott kan inte väljas.

Ovanstående gäller för leverans inom Sverige.

Ej uthämtade paket
För ej uthämtade paket debiterar vid dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 200 kronor per försändelse.

Betalsätt
elvisskivor.se använder Payson som betalningsleverantör. Villkor för deras tjänster framgår vid kassan, men finns också tillgängliga på payson.se eller genom att kontakta oss (se kontaktuppgifter).

Leveranstid
Beräknad leveranstid anges på respektive produktsida. Om produkten finns i lager skickas den normalt inom en arbetsdag. Vid större helger kan det bli något längre leverantid,.
Vid beställning av varor med olika leveranstid väntar vi in samtliga varor och hela ordern skickas samlat.
Leveranstiden kan, i undantagsfall, bli längre än den beräknade leveranstiden p.g.a. anledningar som ligger utom vår kontroll.

Ej leveransklara varor restnoteras tidigast efter 6 dagar och skickas fraktfritt när de åter finns i lager, i de fall den ursprungliga leveranstiden är längre, restnoteras varan efter det att den tiden löpt ut.

Vid order med kommande release/förhandsbokningar levereras hela ordern på releasedagen.

Förhandsbeställningar/ej släppta artiklar
Det är möjligt att göra förhandsbeställningar på produkter som ej är släppta. Vi kan inte alltid med säkerhet säga exakt när releasedatum sker då det är relativt vanligt att releasedatum flyttas av bolagen av olika anledningar.
När en beställning görs som innehåller en artikel som inte är släppt, kommer övriga artiklar på ordern att skickas samtidigt som den förhandsbeställda varan.

OBS! Om du vill köpa skivor som finns i lager och ej släppta produkter samtidigt kommer dessa att skickas när den sista av de förbeställda produkterna ankommit till vårt lager. Du betalar då bara porto för en leverans. Om du vill ha lagervarorna direkt behöver du lägga två separata order. Då betalar du porto för båda ordrarna.

Begränsade utgåvor
Vi reserverar oss för eventuell oförutsedd begränsning i tilldelning eller slutförsäljning av produkt från leverantörens sida. Detta gäller också förbeställda produkter. Tilldelning sker då i den ordning ordrarna är lagda hos oss.

Restnoteringar
Om inget annat anges skickas en restnoterad vara ut när den kommit till vårt lager. Ingen extra portokostnad tas ut vid restnotering. Om du inte önskar erhålla en restnoterad vara ska detta meddelas vid beställning att du inte accepterar att en vara restnoteras, alternativt genom att kontakta oss inom tre arbetsdagar från det du meddelats att varan är restnoterad.

Garantier
Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Om du åberopar garanti ska du kontakta oss. Vid reparation hänvisar vi till lokalt auktoriserat serviceställe eller förser dig med ett förbetalt adresskort. Beror felet på yttre påverkan, får du betala reparationskostnaden efter att du godkänt ett kostnadsförslag. Skulle du välja att inte reparera varan får du betala undersökningskostnaden. Föreligger inget fel får du betala undersökningskostnad och frakt.

Reklamationer
Alla reklamationer (skadade eller felaktiga varor) görs enklast skriftligt på retursedeln (baksidan av följesedeln).

Reklamationsrätten gäller varor som är felaktiga enligt gällande konsumentlagstiftning. Som konsument har du rätt att göra en reklamation inom tre år efter köptillfället. Reklamationer ska ske inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamationer som görs inom två månader efter att felet upptäcktes anses alltid ha skett inom skälig tid. 

Ångerrätt
Ångerrätten innebär att du som kund har rätt att lämna tillbaka varan och få din betalning åter. Återbetalning sker utan dröjsmål och senast inom 14 dagar efter att vi tagit emot ditt meddelande om nyttjad ångerrätt. Återbetalningen sker först efter att varan mottagits av oss.

Returfrakten betalar du som kund. Ursprunglig fraktkostnad återbetalas ej.

Lagen om Distanshandelsavtal och avtal utanför affärslokal (DAL) (2005:59) ger dig rätt att ångra köp inom 14 dagar.
Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan.
Om du utövar ångerrätten skall du meddela oss det genom klart och tydligt meddelande via mejl att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Du får då instruktioner om hur du returnerar din vara från oss via mejl.
Därefter skall du, utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar, på egen bekostnad återsända varan.
Förseglade produkter ska returneras i obruten förpackning. Ångerrätten gäller inte om plomberingen/förseglingen brutits (om varan levererades i förseglat skick).

Ångerrätten är inte tillämplig för företag.

Tvist
Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige.

ARN: https://www.arn.se
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm